Zwolnieni z Teorii

Zwolnieni z Teorii to praktyczna ogólnopolska Olimpiada dla szkół średnich, w ramach której uczniowie sami realizują projekty społeczne. Zdobywają przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji, rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia. Każdy, kto zrealizuje swój projekt, zostaje finalistą i otrzymuje międzynarodowy certyfikat z zarządzania. Można również walczyć o tzw. “Złote Wilki” - nagrody dla najlepszych projektów w Polsce.

Projekt społeczny to każda, nawet najprostsza inicjatywa, która zmienia Twoje otoczenie na lepsze.

Projekt może dotyczyć kultury, sportu, nowych technologii, przestrzeni miejskiej, sztuki… wszystkiego, co jest związane z pasją i zainteresowaniami osób biorących udział w Olimpiadzie. W ten sposób powstały na przykład warsztaty kulinarne dla licealistów czy zajęcia taneczne dla dzieci. Projekt może też odpowiadać na problem społeczny w najbliższym otoczeniu - np. być charytatywnym biegiem czy kampanią przeciw wandalizmowi w internecie.

W roku szkolnym 2019/20 prawie 20 tysięcy uczniów zainicjowało swój autorski projekt społeczny w praktycznej ogólnopolskiej olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. 4 285 uczestników zostało finalistami i zrealizowało łącznie 846 projektów, które przyniosły korzyść 6 mln Polaków. Projekty realizowane w ramach Olimpiady dotarły w sposób pośredni i bezpośredni do prawie połowy obywateli naszego kraju (ok.20 mln osób). Były to prawdziwe kampanie społeczne, wydarzenia publiczne, zbiórki charytatywne czy projekty technologiczne.

Projekt Healthy Educated

Projekt jest prowadzony przez dwie siostry, uczennice krakowskiego liceum i szkoły podstawowej.

Naszą inspiracją stały się codzienne aktywności, którymi podczas pandemicznej izolacji starałyśmy się zastąpić swoje "normalne", intensywne, pełne sportu życie.

Projekt “Healthy Educated” realizowany jest w formie kampanii społecznej na Facebooku i Instagramie oraz TikToku. Dzielimy się tam faktami na temat zdrowego odżywiania, nieoczywistymi informacjami, zdrowymi przepisami i pomysłami na treningi oraz inne formy aktywności.

Naszą misją jest przekazywanie naszym rówieśnikom w prosty sposób, informacji na temat zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej i ogólnie pojętego tematu zdrowego stylu życia, które na co dzień są zaciemniane w mediach, poprzez firmy próbujące sprzedać swoje kompletnie zbędne produkty i influencerów próbujących się wypromować, bez zwracania uwagi na skutki uboczne swoich działań, mając na względzie jedynie osobiste, czysto materialne korzyści.

Projekt Healthy Educated jest odpowiedzią na problemy młodzieży, które zaobserwowałyśmy oraz znamy z własnego doświadczenia.

Paradoksalnie w dobie ogólnodostępnego internetu trudno jest dotrzeć do rzetelnych i wiarygodnych materiałów oraz informacji w czasie na tyle krótkim, aby nie ulec dezorientacji w nawale wzajemnie wykluczających się propozycji (treningów, diet, sposobów na życie) i nie przekroczyć – umiejscowionego bardzo nisko wśród nastolatków – progu rezygnacji i utraty motywacji do działania.

“Healthy Educated” to projekt tworzony przez nastolatków dla nastolatków.

Przełamujemy bariery komunikacji pomiędzy specjalistami z zasobami wiedzy, a odbiorcami, do których z zdecydowanej części ta wiedza nie dociera.

Długofalowym efektem naszego projektu ma być wzrost autoświadomości, zwiększenie poziomu samoakceptacji oraz poprawienie jakości życia wśród beneficjentów.

Nie jesteśmy mądrzejsze niż przeciętny nastolatek - uważamy natomiast, że wiemy, gdzie leży problem w komunikacji pomiędzy specjalistami, a potrzebującymi wskazówek i pomocy nastolatkami. I tą właśnie lukę chcemy pomóc zapełnić poprzez realizację projektu Healthy Educated.

W pierwszej edycji udało nam się pozyskać świetnych partnerów, a w obecnej edycji intensywnie pracujemy nad pozyskaniem kolejnych.

Chcemy, aby projekt „Healthy Educated” wykroczył poza ramy Olimpiady. Naszym celem jest kontynuowanie projektu w sposób długofalowy po zakończeniu kolejnych edycji Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, korzystając ze zdobytych doświadczeń oraz możliwości jakie daje zbudowana wokół projektu społeczność młodych ludzi. Liczymy więc, że nawiązana z partnerami współpraca zaowocuje dla wszystkich realizacją celów społecznych, marketingowych i biznesowych

W pierwszej edycji projektu dotarłyśmy do ponad 250 tysięcy osób za pomocą Instagrama (@healthy_educated), Facebooka (Healthy Educated) oraz TikToka (@healthy_educated)

Certyfikaty